woensdag 24 april 2013

Übermama


Vriendin lief heeft misschien licht overdreven. Ze heeft me tegen over een vriendin, met een mega dip, beschreven als de übermama. Ik vermoed dat ze zich er niet beter van is gaan voelen. Maar positieve van dit verhaal ik wel! Drukke baan, vier kinderen, altijd netjes en schoon in huis, ja en tussen alles doorheeft ze ook nog tijd om langs te komen als vriendlief vriendin heeft gedumpt.

Zou kunnen dat daar een ietsepietsie schuldgevoel bij kwam kijken, aangezien de geweldige affaire ontstaan was ontstaan op onze bruiloft. Soms is het ook beter om collega's en vrienden niet samen uit te nodigen. Maar goed het blijft een leuk verhaal voor in de kroeg. Of voor nu. Collega, ja sommige moet je uitnodigen. En van bepaalde mensen verwacht je ook dat ze iets bij kunnen gaan dragen aan de feest vreugde. Dat je dan met de vriend van de beste vriendin van de bruid moet gaan zoenen, ja daar valt over te discussiëren. Maar gezellig was het zeker. Meer ook omdat niemand het door had. Nou ja niemand! Na een geweldig feest, met eigenlijk alleen maar leuke mensen. Ja, wij hadden echt een leuke bruiloft, met alleen maar leuke mensen. Dus niet de moetjes. Kwamen er al wat praatjes. Wist jij van die zoenpartij op jouw bruiloft. Ja die met mijn man met dochterlief naast ons in bed, en veel te veel wijn, prosecco en sambuca. Nee, die niet, die van Peter met Mayke. 'Nee, onmogelijk' roep ik. Zo is hij niet, dat doet hij niet. Snel druk ik deze absurde roddel de kop in. Het blijft nog wel door mijn hoofd spelen, maar concludeer al snel, teveel gedronken en een hersenschudding. Gewoon niet wijs.

Half jaar later, zaterdagochtend, telefoon. Kan het amper verstaan, maar het is duidelijk, roddel was toch min of meer geen roddel. Maar realiteit. Voel me een ontzettende debiel. Spring in de auto en rij snel naar Arnhem. Voor de deur twijfel ik nog even. Ze zal toch niet boos zijn. Ik wist het echt niet. Maar goed hoe leg je dat fatsoenlijk uit. Nou ja, lang verhaal, maar nu is collega gelukkig met vriendje van en kind en mijn vriendinnetje gelukkig met gaaf huis, goede baan en gewoon een leuk leven. En daarnaast zet ze mij ook nog even in een uitermate goed perspectief. Übermama, even van genieten, voor ik weer verder ga met het opruimen het slagveld in huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten