zondag 12 mei 2013

Moederdag gedichtje

Pepijn kwam vanmorgen met schattig gedichtje:

Ik houd van appelmoes,
ik houd van pindakaas.
Ik houd van chocomel,
ik houd van speculaas.
Ik houd van rood en geel,
van groen en paars en blauw.
Maar het allermeest houd ik toch van jou!


Juf had goed geoefend, dus hij kon het na twee weken vakantie ook nog feilloos opdreunen. Beteuterd kijkt hij me aan. Durf bijna niet te vragen wat er is, bang dat hij in tranen uitbarst. Toch maar vragen besluit ik. Woest begint hij te schreeuwen dat hij de juf echt had gezegd dat hij niet van appelmoes, pindakaas, chocomel en speculaas hield. Of ze daar geen pannenkoeken van kon maken en pasta, peer en rijstekoek. En hij hield ook al niet het allermeest van mij! Papa was er toch ook, en Sophie en Mees en Florian en opa en oma en opi en nonna. Wat heb ik toch een geweldige vent!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten