dinsdag 3 september 2013

Mazelen


Beste ouders van niet ingeënte kinderen,

Mijn kleine Siem is ziek. En niet een beetje ziek, maar echt heel ziek. Met vier broertjes en zusjes kun je altijd wat opsteken dus van een beetje verkouden, schrikken we niet zo erg. Maar die rode vlekjes deden toch wel de alarmbellen rinkelen. Hij is negen dagen oud en heeft mazelen.

Ooit zeven jaar geleden hebben we, Sophie moest haar eerste enting, de discussie wel of niet enten gevoerd. Na dagenlang overleg en verhitte discussies, hebben we besloten onze kinderen in te enten. En niet omdat we de kinderziektes zo verschrikkelijk vinden. Nee, het ging ons om andere kindjes, zoals pasgeborenen en kindjes met een verminderde weerstand. Ik wilde daar niet schuldig aan zijn, dat door mijn kind anderen besmet zouden raken.

Gelukkig zijn er met ons, veel meer mensen die hier hetzelfde over denken. Percentages ingeënte kinderen ligt gemiddeld in Nederland boven de 95 procent. Met uitzondering van de regio waar wij wonen. De alombekende "biblebelt". En wat is nou de kans dat je kind dan ook nog tegen zo'n vervelend virusje op loopt. Minimaal hoor ik iedereen denken. Waar maak je je druk om.

Dat je je eigen kind niet laat inenten vind ik prima. Geheel eigen keus, lijkt me. Gods wil en de druk van de gehele gelovige gemeenschap (daarom laten bepaalde mensen hun kinderen wel stiekem thuis inenten) weegt heel zwaar. Echter nu zijn jullie met zijn allen schuldig aan het ziek zijn van mijn kleine Siem. De boosheid hierover kunnen jullie niet wegnemen. Al mijn kindjes zijn keurig ingeënt, behalve kleine Siem.

Hij snottert en hij hoest de longen uit zijn lijf. Hij heeft torenhoge koorts. En rilt over zijn hele kleine lijfje. Ik mag nu aan mijn kleine meisje en jongetjes gaan vertellen dat het niet zo goed gaat met Siem. We gaan hem met z'n allen naar het ziekenhuis brengen, daar gaan ze heel goed voor hem zorgen. Het komt keihard aan. Pepijn kan alleen maar huilen en schreeuwt heel hard dat Siem dood gaat. Ik kan niet antwoorden en voel tranen achter mijn ogen prikken. Ik weet dat de kans aanwezig is en wil er niet over nadenken. 




38 opmerkingen:

  1. Heel veel sterkte en ik snap je (mijn inziens) zeer terechte boosheid. Ik heb mijn dochter ook laten inenten en ooit een overbuurmeisje gehad die eerst veel te vroeg was geboren, enorm heeft moeten vechten om in leven te blijven. Daar net van herstellende en thuis was en inderdaad toen namen haar schoolgaande broertjes mazelenvirus mee naar huis van een kindje dat geen vaccin had gehad. Het overbuurmeisje kon met haar lage weerstand weer naar het ziekenhuis en heeft voor de 2de keer in haar heel jonge leven mogen vechten voor haar leven. Met dank aan de ouders van het jongetje die uit principe niet wilde inenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vreselijk heftig! Natuurlijk ben je boos. Verdrietig. Alles. Hoe machteloos als dit gebeurt. Goed dat je vertelt van Siem, we zijn met z'n allen verantwoordelijk voor onze kinderen! Heel veel sterkte voor jullie gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo herkenbaar! Mijn jongste kreeg met 4 weken kinkhoest en heeft weken in het ziekenhuis gelegen. Zo eng zo'n kleintje dat zo ziek is. Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop van harte dat Siem goed reageert op de behandeling en snel weer met jullie mee naar huis mag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier had ik nou nog nooit over na gedacht, dat andere, jonge en nog niet ingeënte kinderen ook ziek kunnen worden. Maakt mij alleen maar meer bewust dat, mocht ik ooit toch kinderen krijgen, ze toch echt ingeënt worden. No matter what. Wat verschrikkelijk. Heel erg veel sterkte en ik duim dat kleine Siem er weer helemaal bovenop komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat je al kan doen is kokosvet (van een natuurwinkel) smeren. Daar kan dat virus slecht tegen. En vitamine A en C is ook heel belangrijk. Als je borstvoeding geeft, kan je levertraan (dubbele dosis) en extra vitamine C tot je nemen. Zo krijgt je kleintje dat binnen via jouw melk.

    Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik begrijp je emotie, maar ik begrijp je boosheid jegens niet gevaccineerden niet... Een ingeënt kind kan ook de mazelen krijgen. Er zijn trouwens ook niet voor niets booster shots..? En er bestaat vaccinatie-besmetting, waarbij juist de gevaccineerde de ziekte doorgeeft...

    Als je als kind de natuurlijke mazelen had gekregen, had je de goede antistoffen via borstvoeding doorgegeven aan je kindje. Een vaccin blokkeert deze natuurlijke bescherming en is juist een aanslag op het immuunsysteem. Door de vaccinaties is helaas ook de geschikte leeftijd waarop kinderen mazelen krijgen enorm verschoven naar beide kanten. Dit maakt de ziekte gevaarlijker dan hij is, het is voor baby's en volwassenen veel heftiger. Gezonde kinderen kunnen mazelen goed doorstaan.

    Hoe dan ook vind ik het natuurlijk vreselijk naar voor je en wens ik je heel veel sterkte toe. Ik hoop dat je kleintje snel weer thuis is en er sterker weer uit komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik snap je verdriet, je boosheid, je wanhoop en je angst!
    Toch maak je mij ook heel erg boos en verdrietig met deze blog!
    Jij geeft mij er de schuld nu van dat jou baby ziek is!
    Je promoot entingen, die helemaal niet zo ongevaarlijk zijn als jij zegt!
    Je wilt niet weten wat je allemaal in je kind laat spuiten!
    Je scheert alle mensen die niet laten enten over dezelfde kam, heel pijnlijk voor mij!
    Er zijn nog andere redenen dan geloof dat mense niet ( meer) willen enten!
    Die zo volgens jou zo belangrijke enting.......
    Heeft er voor gezorgt dat ik mijn baby bijna verloren ben!
    Bijna had kunnen begraven!
    Hij heeft een adem en hart stilstand gehad door die zo belangrijke enting!
    Als ik hem niet geranimeerd had........
    En de ambulance niet met 180 km per uur ( over gladde wegen) alle stoplichten negeren naar het ziekenhuis gecrost was
    ( hij kreeg weer een hartstilstand in de ambulance)

    Was hij dood geweest had ik hem kunnen begraven
    Neem van mij aan, je word gek als je je kindje in je armen weg ziet glippen van deze wereld!
    Je wereld vergaat!
    Je wil je eigen leven geven als je kindje maar blijft leven!
    En dat allemaal door die zo belangrijke enting!
    Ik zit dit met tranen over mijn wangen en het kippevel op mijn armen te schrijven..
    Alles komt als een flashback terug de angst de wanhoop en de paniek.....

    Vind je het gek dat ik mijn baby's niet meer wil laten enten?
    Dat ik dat niet nog eens wil mee maken?
    Vind je mij nu egoistisch?
    En vind je het nu werkelijk mijn schuld dat jouw kindje ernstig ziek is?
    Wil jij nu echt dat ik mijn kindje nog een keer het risico laat lopen op een hartstilstand
    Omdat die van jou de mazelen heeft?
    Vind ik egoistisch en doet erg pijn
    Net als jij hou ik ziels veel van mijn kind, en heb daarom mijn keuze gemaakt!

    Echt ik hoop dat je kindje snel beter word! Dat je verlost bent van de slopende angst
    De wanhoop het verdriet en het niks kunnen doen behalven een handje vasthouden!
    Ik duim en bid voor jullie terwijl ik niet geloof
    Ik ken het gevoel en wens het niemand toe!

    Maar ik hoop ook dat je je mening bij steld
    Niet alle mensen als egoist over 1 kam scheert die niet enten
    Er zijn meer redenen dan alleen geloof dat mensen niet willen enten....
    Mijn reden om niet te enten...
    Ik hou te veel van mijn kinderen om dit risico ook nog maar 1 keer te willen lopen...
    Hoop dat je hier begrip voor op kan brengen?!

    Ik wens jullie heel veel sterkte kracht en liefde toe in deze moeilijke tijd!
    Hoop dat je lieverd snel beter is!
    Heb vertrouwen in de artsen en vertrouwen in je kleine wondertje!
    Wantvdat gaat hij vast bewijzen....
    Dat hij een wondertje is!!!
    Anja Bonte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi geschreven , zit hier ook met tranen , heb heel veel respect voor je keuze .

      Verwijderen
  8. Nou, Anja Bonte, je bent zelf egoïstisch: 'Wil jij nu echt dat ik mijn kindje nog een keer het risico laat lopen op een hartstilstand omdat die van jou de mazelen heeft?'

    Heel veel sterkte Mamaliefjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dus mijn kind moet maar dood? Door die kut enting, echt je hebt zeker geen kinderen als je ze ooit krijgt ik wens je het zelfde toe als ik heb meegemaakt! Je bent geen mens!

      Verwijderen
    2. Wat kost een gezin ..... laat iedereen in zijn waarde. ... of je nu wel of niet inenten. ...

      Verwijderen
    3. Ik ben het eens met wat kost een gezin. Natuurlijk is het heel erg wat Anja met haar kind heeft meegemaakt, maar het is ook heel erg dat Siem nu de mazelen heeft.

      Daarbij vind ik de reactie van Anoniem (waarschijnlijk Anja dus) niet kunnen. Je wenst niet andermans kinderen een hartstilstand toe.

      Verwijderen
    4. Nee dat niet.... Maar degene die het schreef wel een wijze les....!
      Hoe kan ik mijn uk nou nog een keer aan zo'n risico bloot stellen?
      Wat voor een moeder zou ik zijn...
      Als ik willens en wetens mijn kind nog een keer het risico laat lopen op een hartstilstand?
      Welke moeder zou dat doen?
      Anja

      Verwijderen
  9. ik wens je allereerst heel veel beterschap!
    Gek dat je de entingen zo promoot, maar wel stiekum je kinderen laat enten.. dubbel lijkt me. Overigens zijn er meer redenen om niet te enten dan alleen geloof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze heeft het geloof ik over andere mensen die door hun geloofsovertuiging hun kinderen stiekem laten enten.

      Verwijderen
  10. Voor de mama van dit zieke babytje..
    Ik hoop dat er alcwat verbetering in zijn toestand is?
    Stom vraagje? Maar geef je borstvoeding?
    Heeft enorm veel voordelen in dit geval, waarschijnlijk draag je antistoffen bij je tegen de mazelen!
    En die kan je zo dus doorgeven aan je babytje...
    Zou het genezing proces kunnen versnellen...
    Ik gaf geen borstvoeding meer maar heb het met dompreridon ( in overleg met kinderarts en lactatiedeskundige)
    Weer opgewekt toen mijn tweeling doodziek lag van het rs virus!
    Volgens de artsen gaf zecdat een flinke voorsprong in de genezing.....

    Ik duim en brand een kaarsje voor je zoon!

    Heel veel sterkte! Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wens je kleine mannetje heel veel sterkte en hoop van harte dat hij hier goed doorheen komt.
    Ongeacht of je voor of tegen enten bent is dit het ergste wat een moeder kan overkomen.

    Ook wij wonen op de biblebelt. De risico's zijn mij welbekend.
    Ik ga voor je duimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mia en Anoniem met je kokosvet, kennen jullie geen schaamte? Hier past geen antivaxpraat, hier past alleen medeleven tonen of gewoon zijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mamaliefjes, wat een zorgen, angst en verdriet. Ik wens jullie alle goeds, alle kracht en natuurlijk een goede afloop. En wát een moedig blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tranen over mijn wangen. Hoop dat je kleintje weer opknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Verschrikkelijk om je kindje van slechts 9 dagen zo te moeten zien vechten!
    Anja, jouw kleine was al wat groter als het van een enting die nare gevolgen heeft gekregen maar sta even stil bij het feit dat ook dit kindje het misschien niet redt zonder goede hulp? Net als jouw kindje is Siem het ook waard om voor te knokken!

    Ik vraage serieus af; wat zijn dan jullie redenen om NIET te enten? In geval van Anja gok ik op een verkeerde reactie van haar kindje maar blijkbaar werd er wel geeent. Dus de vraag is niet voor haar maar voor de ouders die niet enten: waarom laat je niet alleen je eigen kind (eren) maar ook kinderen in de omgeving een risico lopen???

    Als God het wil, waar ik totaal niet in geloof, oa nadat binnen een jaar mijn 2 moeders zijn overleden, had hij mensen niet het intellect gegeven om überhaupt entingen te maken of andere medicijnen? En als je dan ziek bent, ga jij niet naar de dokter, neem je geen paracetamol etc?? Ik vind het hypocriet en egoïstisch om alleen aan jezelf te denken!

    Heel veel sterkte voor Siem, zijn papa en mama en broertjes en zusjes en ik hoop dat julkie hier goed en gezond uitkomen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn kleine.... Was nog kleiner.. Eigenlijk.. Prematuur geboren, en 14 dagen voor de uitgerekende datum zijn 1ste, en laatste enting gehad... Door een fout in de voorlichtingsprocedure via het consultatiebureau ipv in het ziekenhuis...
      Na zijn hartstilstand ben ik gaan zoeken via google enz, toen kwam ik er achter dat er gewoon formaldyhide ( ja dat wat is sigaretten zit, en waar ze lijken mee balsemen!) en andere troep als hulpstoffen in de entingen zit, toen was het klaar voor mijn kids geen entingen meer, ik laat mijn kinderen niet inspuiten met formaldyhide!
      Geen wonder dat mijn uk daar een hartstilstand van heeft gekregen...

      Maar ik zeg ook nergens dat ik haar manneke geen goede hulp gun, ik zeg juist ik herken de angst de wanhoop het verdriet als je kind zo ziek is! Ik weet zo goed hoe dat voelt, dan gun ik helemaal niemand!
      Ik zeg juist dat ik op het beste geloof, dat ik hoop dat hij zo snel mogelijk opknapt.. En dat ze mag vertrouwen op de krachten van haar kleine wondertje, en de goede zorg van de artsen,
      dat ik heilig geloof
      dat hij gaat bewijzen dat hij een wondertje is....
      Ik kijk hier met regelmaat juist omdat ik mee leef. Omdat ik me nog zo goed kan indenken hoe de ouders zich nu moeten voelen...
      Iets wat een prachtige tijd op een roze wolk had moeten zijn voor deze ouders ( de kraamtijd) is veranderd in een slopende tijd met angst verdriet en wanhoop...
      Ik weet hoe dat voelt, met een extreem premature geboren tweeling...
      En ik hoop zo ontzettend... Dat ukje snel beter is.. En ze toch nog even op die roze wolk mogen zitten, alhoewel hij nooit meer helemaal roze zal zijn ben ik bang...
      Ik had ze graag een onbezorgde kraamtijd gegund onbezorgt genieten van zo'n prachtig klein wondertje..
      Het doet mij pijn te lezen dat dat niet het geval is...
      Daarom hoop ik elke dag een stukje te lezen dat het de goede kant opgaat met de kleine uk!
      Dit verhaal gaat me enorm aan het hart echt!
      Juist omdat ik het gevoel zo goed ken...
      Groetjes anja

      Verwijderen
    2. Anja. Ik snap dat jouw kindje een nare reactie heeft gehad en je daarmee voorzorgsmaatregelen neemt. Het komt nu verder op mij over dat je heel boos bent op het gene wat het veroorzaakt heeft en dat is een normale reactie en dit is wat mamaliefjes ook heeft. Maar vergeet niet dat jouw berichtje andere moeders weer bang maakt en hun sterkt in hun keuze hun kinderen niet te vaccineren. Wat gevaarlijk is. Let er op; jouw kindje kan zonder gevolgen ongevaccineerd door het leven gaan. Doordat er kindjes (die wel tegen de entingen kunnen) geënt zijn en de ziektes die daarmee voorkomen moeten worden daardoor binnen de perken blijven. Op de mazelen nu na dan, maar zo zie je maar hoe een ziekte die redelijk binnen de perken is gehouden toch uit kan breken als het vaccinatiepercentage ergens laag ligt en dat heeft ook vreselijke gevolgen waar een hoop moeders niet bij stil staan. Uit angst voor iets wat eigenlijk uitzonderlijk is.

      Denise

      Verwijderen
    3. Denise,
      Ik ben het met je eens in dit opzicht, ik wil niemand bang maken! Daarom ook het achtergrond verhaal... mijn ukjes zijn door hun premature geboorte ( na 29 weken zwangerschap) geen standaard baby's, ze hadden een verhoogd risico op wat er is gebeurd...
      alleen door procedure fouten kreeg ik dat achteraf te horen ipv vooraf....
      Ik wil graag dat mensen er over nadenken...
      Net als mamaliefjes eigenlijk... Alleen we kijken beide vanuit een andere hoek naar de entingen...
      Ik ben ook zeker geen tegenstander van entingen... Mijn oudste heeft ze allemaal gehad...
      Maar ik ben er wel een voorstander van dat mensen bewust de keuze tot enting maken..
      En het zich niet door de strot laten duwen door de overheid enz...
      Het is ook nog niet zo dat ik helemaal niet meer ga laten enten...
      Ik ben nu aan het uitzoeken, welke echt belangrijk zijn..
      En dan wil ik ze die entingen wel geven... Maar
      Niet volgens het ritme dat word aangeboden...
      Ik ben nog aan het uitzoeken... Maar in veel landen in het buitenland..
      Beginnen ze pas later met de entingen... Om vele redenen die ik hier niet allemaal ga noemen...
      Ik wil wachten tot mijn ukjes sterker zijn....
      Ben weer heel erg aan het lezen door het verhaal van mamaliefjes.. ( bedankt daarvoor)
      En 1 van de conclusie's die ik nu trek is inmiddels dat de BMR een "veilige" prik is..
      Die krijgen ze pas vanaf 14 maanden en dan is een kind veel beter bestand tegen de hulpstoffen en kunnen de nieren die ook beter afbreken..
      En een belangrijke! Maar heb erge twijvels over de dktp hib heb de prik waardoor het bij mijn zoontje mis ging...
      Blijkt er in de gebruiksaanwijzing te staan... Dat het niet bekend is hoe kinderen onder de 6 maand er op reageren...
      Snap dus niet waarom ze die prik bij 2 3 4 en 11 maanden krijgen, ja die 11 maanden snap ik.... Die andere 3... Die willen er niet in bij mij...
      Helemaal niet als je dus nagaat dat mijn zoon hem bij -14 dagen heeft gehad... Ipv na een half jaar zoals de fabrikant aangeeft....
      Ik snap steeds meer waarom het mis ging bij mijn uk... :s
      Ik heb nu dus besloten... Om niet helemaal te stoppen met enten...
      Maar ik wacht tot mijn kindjes sterker zijn..
      En dan nog zal mijn zoontje voor de eerstvolgende enting opgenomen moeten worden en aan de hartmonitor moeten....

      Ook nog even voor mamaliefjes.... Niet om te bemoeien ik ben geen arts...
      Maar kwam in mijn zoektocht naar de entingen en alles er om heen...
      Ook een heel interesant stuk tegen over de mazelen.. En behandel mogenlijkheden..
      Ik weet niet of het waar is... Maar heb over 2 verschillende onderzoeken gelezen,
      Waar de mazelen ( in het andere stuk ging het over een andere kinderziekte)
      Versneld genezen werd ( en zonder rest verschijnselen) met extreem hoge dosisen vitamine c...
      Misschien wat om aan de arts na te vragen?

      Heel veel beterschap voor de kleine man!
      En heel veel sterkte en kracht voor de papa mama en broertjes en zusjes...

      Ik blijf volgen ... Duimen.. En hopen...
      Sterkte Anja

      Verwijderen
  16. Ik ben ook vóór inenten, maar wil wel een kanttekening plaatsen over jouw vinger richting God en Gods wil en biblebelt.. Uit onderzoek is gebleken dat de grootste groep niet-inenters de antroposofen zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat erg zeg, ik wil je heel veel sterkte toewensen en ik hoop dat je kleintje er weer boven op komt.

    Ik vind niet enten zo associaal. het zou verplicht moeten worden.


    En weet je mevrouw met het kindje die een hartstilstand heeft gehad, wie zegt dat het van enten komt.... Misschien had je kind het ook wel gekregen als die geen enting had gehad. Je weet het namelijk niet! Net zo als epilepsie. had je kind ook al kunnen hebben voor die geënt was. Een kind krijgt toch ook geen down van enten dat wat toch ook al tijdens de zwangerschap.

    Misschien heb je kind wel een zwak hart en kan iets heel kleins hem fataal zijn, maar dat betekend niet dat enten slecht is of je kind dood maakt!

    Je bent heel egotistisch om je kinderen niet te enten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat de artsen in het ziekenhuis heel goed weten wat ze zeggen! Het is een bekend risico bij oa prematuren!
      Alleen word ons gewone mensen dat niet verteld door de overheid!
      Ze hebben hem compleet binnenste buitengekeerd hoor! Ik zeg dat niet zomaar! Het komt van de enting! Het was het typische patroon
      Van een zeer heftige reaktie op de enting!
      Grappig dat u het beter weet dan de artsen die daar jaren voor gestudeerd hebben!

      Nee ik ben niet egoistisch.... Ik hou van mijn kind!

      Verwijderen
  18. De incubatietijd voor mazelen is 8 tot 14 dagen.
    Baby Siem is dus gelijk na de geboorte al besmet. Of misschien wel in de buik.. (voor het geval dat je dit zelf gelooft)
    Dat zal dan door iemand zijn geweest die dichtbij jullie staat, want het lijkt me niet dat Siem gelijk naar de supermarkt oid is geweest.
    Ik zou je familie,- kennissenkring maar eens goed na gaan. Dan kan je in ieder geval je verhaal halen.... :(
    Het maakt voor mij het verhaal in ieder geval zeeeeer ongeloofwaardig!
    Heb je trouwens laten testen of het wel echt mazelen is?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Petra....
    Wel jammer dat je het woordje gemiddeld vergeet.... Iemand met een zwakke weerstand kan een veel kortere incubatie tijd hebben....
    Waar wij een paar dagen over doen om ziek te worden van een verkoudheid kan dit bij een premature baby binnen een paar uur van niks
    Naar levend bedreigend gaan...
    Het gaat over gemiddelden die incubatie tijd... En er zijn altijd uitzonderingen die de regen bevestigen!.
    En hoezo zou een baby in de buik niet besmet kunnen worden?
    Ik kan mij de bordjes bij de chreche nog herrinneren waar op staat dat de 5 de op 6de ziekte rondgaat ( weet ff niet weke van de 2 het toen was)
    En dat zwangeren moesten uitkijken omdat dit zeer gevaarlijk is voor ongeboren baby's dus ook dat kan wel degelijk hoor!

    Ik denk ook in dit geval dat de artsen heel goed weten of het mazelen is of iets anders...
    Daar hebben ze tenslotte jaren voor geleerd... Artsen opleiding is geen 10daagse cursus die je even doet.....
    Zoals ik begrepen heb, heeft het waarschijnlijk zowiezo gevolgen voor het gehoor van dit kleine wondertje...
    Een typische complicatie van de mazelen helaas......

    Wat is er ongeloof waardig aan het feit dat er een baby doodziek licht te zijn?
    Sorry maar ik vind je reaktie een beetje kortzichtig....
    Jammer....


    Groeten anja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ten eerste: Anja, ik vind jouw schrijfstijl zeer irritant. Maar gewoon eens regels en zinnen en eindig eens met 1 punt in plaats van 3 punten.

      Ten tweede: de vijfde en zesde ziekte is iets heel anders dan de mazelen, dus je vergelijkt appels met peren.

      Ten derde: fijn dat je er nu dan ein-de-lijk achter bent gekomen dat de BMR prik veilig is. En verder zijn er wel meer mensen die wachten met de DKTP en Hib tot hun kindje zes maanden oud is.

      Ik snap dat het een hele nare ervaring is geweest met jouw kindje, maar je zegt in een eerder bericht dat een kindje met mazelen minder erg is dan de hartstilstand van jouw zoon.

      Verwijderen
    2. Wat jij van mijn schrijfstijl vind is jou probleem sorry, maar ik schrijf zoals ik wil.
      Klopt aan de ene kant is het iets anders als de mazelen... Maar toch ook weer niet,
      Ze staan in hetzelfde rijtje kinderziektes het zijn allemaal infectie vlekjes ziektes en van alle
      Zes de vlekjes ziektes kunnen kinderen dood en dood ziek worden.
      Het enigste wat ik ermee wilde zeggen is dat een kind in de baarmoeder wel degelijk besmet kunnen worden met bepaalde ziektes!

      Ja het was idd een verschrikkelijke ervaring,
      Maar ik heb net terug gelezen, ik heb helemaal nergens gezegd dat wat mijn uk heeft meegemaakt
      Erger is dan wat baby Siem nu door moet maken!
      Die vergelijking heb ik nergens getrokken, dat zou ik ook nooit doen!
      De in totaal bij elkaar opgetelde 4 maanden in het ziekenhuis met mijn 2ling
      Heb ik juist geleerd dat wat een kind ook heeft, of het nou een prematuregeboorte betreft
      Of ernstige complicatie's tijdens bevalling, een gezond kind wat ziek word, een tiener met anorexia,
      Elke ouders doorstaat dezelfde angst wanhoop en verdriet, boosheid misschien zelfs...
      Het maakt niet uit wat een kind heeft het is zowiezo verschrikkelijk voor ouders en kind.
      Vooral als het iets levends bedreigends betreft, zoals baby Siem, zoals mijn baby het maakt niet uit wat het is het is gewoon verschrikkelijk
      Geen enkele ouder zou zoiets mee moeten hoeven maken!
      Dat is wat ik wel bedoelde en gezegd heb!
      Nergens heb ik er een wedijver van gemaakt wat erger is

      Ik heb wel gevraagd of ik nou mijn kind nog een keer dat risico moet laat lopen,
      Omdat baby Siem de mazelen heeft,
      Ik bedoelde daar alleen mee dat er op geloof na hele andere en ik vind in mijn persoonlijke geval,
      Hele goede redenen kunnen zijn om te stoppen met enten,

      Heb hier ook met mamaliefjes zelf contact over gehad, gelukkig snapt zij mijn keuze heel goed!
      ze weet dat ik ontzettend mee leef,
      Toen ik van haar hoorde dat ze weer mocht buidelen, sprong ik bijna een gat in de lucht
      Nee ik ken haar niet persoonlijk, maar het verhaal van baby Siem, zet mij wel weer in contact met het gevoel van toen...
      Ik denk eigenlijk elke dag aan wondertje Siem even snel een schiet gebedje voor hem en zijn ouders
      Ik spiek minstens 3 maal daags op mamaliefjes haar twitter om te kijken of er positief nieuws is over uk,
      Ik her beleef mijn eigenverhaal weer en heb het zo te doen met deze familie! Ik weet hoe het is een kind in het ziekenhuis doodziek
      Maar thuis ook nog kinderen hebben, je bent verscheurd je kids thuis zijn je nodig, maar je wilt zo graag bij je zieke kindje zijn.
      Je leeft in 2 werelden een bubbel en om je heen raast alles door.
      De meest verschrikkelijke rollercoaster in je leven is een periode als dit !
      En dat gun ik helemaal niemand !
      Dus ik hoop duim en bid elke dag dat baby Siem snel beter mag worden ( en nee ik ben niet eens gelovig maar schietgebedje moet kunnen)
      En dat er eindelijk alsnog een onbezorgde kraamtijd kan zijn, en het genieten kan beginnen!

      Verwijderen
  20. De incubatieperiode van expositie tot begin van het exantheem bedraagt 7 tot 18 dagen (gemiddeld 14 dagen). Dat wil zeggen: kortst bekend: 7 dagen, langst bekend: 18 dagen. Dit zijn al de uitzonderingen.
    Verder lijkt het me niet juist om aan de diagnose te twijfelen, hij ligt in het ziekenhuis.
    Verder nogmaals, het gaat hier om Siem.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waarom is het artikel aangepast? In de eerste instantie wordt er geschreven dat je de kinderen stiekem vaccineert en nu staat er dat er mensen zijn die hun kinderen stiekem vaccineren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het artikel aangepast, aangezien het door verschillende mensen verkeerd begrepen werd. Ik heb nooit de bedoeling gehad te zeggen dat ik mijn kinderen thuis stiekem laat vaccineren. Ik refereerde aan verschillende berichten uit media en omgeving. Mijn kinderen komen allemaal gewoon op het consultatiebureau en volgen het gewone vaccinatie programma. Ik ga er vanuit dat het nu voldoende toegelicht is.

      Verwijderen
    2. Hoe is het nu met de kleine man?

      Verwijderen
  22. Heel veel beterschap voor Siem. Het lijkt me verschrikkelijk eng om dit mee te maken.
    Mijn zusje en ik hebben vroeger kinkhoest gehad terwijl we ingeent waren. Mijn broertje, toen een paar weken oud, had dit veel erger omdat hij niet ingeent was. Heeft een tijdje in het ziekenhuis gelegen.
    Ik heb mijn zoontje pas zijn eerste prikje laten geven, voor mij geen moeilijke keuze. Maar iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Siem's Mama en familie, ik hoop dat kleine Siem er weer snel bovenop is. Als er iets oneerlijk is, is 't wel als jouw kleine mannetje zo ziek is, terwijl hij net 't levenslicht ziet. Dan kan ik me de frustratie goed voorstellen. Ikzelf heb er geen seconde over getwijfeld om ooit mijn zoon te laten inenten. Als je dan toch hoort dat zo'n mazelen epidemie de kop opsteekt in Nederland, denk ik, dit hoeft toch niet. Maar helaas, zullen we nooit iedereen kunnen overtuigen van 't feit dat, dit niet voor niets is uitgevonden. En 't onmogelijk God's wil kan zijn, om kinderen hieraan bloot te stellen noch om dood aan te laten gaan. Ik hoop, en velen met mij, dat siem snel weer beter is, en zich heerlijk mag voegen in jullie liefdevolle gezin. Veel liefs, Moeder Marjon

    BeantwoordenVerwijderen