donderdag 20 maart 2014

Dokter Corrie

We zitten aan tafel en Sophie verbreekt de stilte. Wist je dat ze in groep zes raar zoenen. Pepijn legt het me even uit, tien keer met je tong draaien en dan is het klaar. Beetje onbenullig merk ik op dat je zoenen toch met zijn tweeën doet. Ze liggen bijna onder tafel van het lachen. Natuurlijk bericht Sophie, dan heb je toch je mond op die van een jongen. Nou, hier was ik nog niet helemaal aan toe. En al helemaal niet met de hele familie aan tafel. 

Half uur later zitten Sophie en Pepijn in bad. Ja, dat is dus nog geen issue. Ik besluit maar eens te vragen of Sophie ook gezoend heeft. Natuurlijk niet, dat is toch smerig. Pak van mijn hart, opgelucht haal ik adem.

Te vroeg dus. Sophie heeft op de hockey woorden opgevangen die wij hier thuis niet gebruiken. Of ik even kan uitleggen wat pijpen is. Ik verslik me in mijn kop thee. En neuken snapte ze ook niet. Langzaam begin ik mijn betoog, dat wij dat soort woorden niet gebruiken. Ja dat wisten ze ook wel, maar wat is het nou. En natuurlijk leg ik het uit. En nee, ik voel me er niet prettig bij, ik vind het gênant. En ik vind ze nog veel te jong. Maar ja wat is te jong...

Later op de avond heb ik het er met Pieter nog over. Hij is blij dat hij het op mij af kon schuiven. Ik ben niet zo blij en vind dat ze dokter Corrie maar wat eerder uit de kast moeten halen. Vermoed inderdaad dat met dat zoenen en te weinig uitleg, we natuurlijk kunnen wachten tot het echt mis gaat. Wat moet je hier nou mee. Mijn liefjes begrijpen nu
dat het geen fijne woorden zijn. Voor mij nog maar één dilemma ... Misschien dat dokter Corrie een fijner synoniem heeft voor pijpen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten