vrijdag 21 maart 2014

Stom

Jarenlang is het stukje in de Linda al favoriet bij ons. Niet alleen thuis maar ook bij mijn vriendjes en vriendinnetjes. Al jaren lang stuurt mijn beste vriendinnetje mij elke dag een mailtje met in het onderwerp iets wat stom is. En ik, ik stuur braaf iedere dag wat terug. Nu ik het onder elkaar zet is het eigenlijk allemaal nog steeds stom en in sommige gevallen nog wel stommer!

Dat ik destijds persé een witte bank wilde 
Dat anti-lek bekers altijd lekken 
Dat mijn moeder de enige is die me neemt zoals ik ben 
Dat mijn bruidsjurk nog steeds moet worden opgehaald in Schubbekutteveen, terwijl mijn trouwdatum inmiddels al 5 jaar geleden is
Zelfbruining in sprayflacon 
Dat ik al drie maanden kiespijn heb 
Dat het klopt dat er altijd mensen zijn die denken beter weten dan jij hoe je je kind moet opvoeden (en dan vooral de mensen zonder kinderen. Ik breng ze wel even alle 5, gewoon een dagje, dan praten we verder)
Dat ik te weinig tijd vrijmaak voor mijn broers en zussen
Dat ik nooit meer sjans heb 
Dat er 'u' tegen me gezegd wordt 
Dat Mees niet meer in zijn eigen bed wil slapen 
Dat ik nooit iets kan vinden in mijn te grote tassen 
Dat mijn donsjack steeds dons verliest 
Dat ik op mijn werk al een stuk of tien keer mijn wachtwoord vergeten ben 
Dat ik maar niet kan stoppen met roken 
Dat sigaretten zo duur zijn 
Harsstrips ( wie heeft er ooit bedacht dat het geen pijn doet)
Cellulitus 
Dat ik mijn mond het enige mooie aan mijn lichaam vindt 
Dat vrouwen van Venus komen en mannen van Mars 
Dat alles wat écht lekker is, je dik maakt, slecht voor je tanden of voor je hart of longen is 
Dat mijn planten altijd dood gaan 
Dat we nog steeds geen leuk en betaalbaar huis gevonden hebben 
Dat een bed verschonen zo’n k.. werk is, terwijl het zo lekker is om in een schoon bedje te liggen 
Dat het gras bij de buren zo vaak groener lijkt 
Dat er áltijd vlaai getrakteerd wordt (kan geen vlaai meer zien) 
Files 
Een krijsend kind achterin terwijl je op de snelweg zit 
Een poepbroek als je net een schone luier hebt omgedaan 
Dat er zoveel voorstukjes voor een kinder-DVD zitten 
Dat kinderen altijd gaan etteren als je aan het bellen bent 
Dat je, als je energie hebt, je geen tijd hebt 
Dat als je tijd hebt, je geen energie hebt 
Sluitingen van autostoeltjes 
Geen parkeerplek 
Geen winkelwagenmuntje
Geen kleingeld voor de parkeerautomaat 
Een lege chipknip 
Geen saldo als je met een kar vol boodschappen bij de kassa
staat 
Je sleutels in je auto laten zitten 
Je kind [per ongeluk) in de auto opsluiten 
Een lege mobiel 
Dat ik wel tien opladers in huis heb, maar dat ik de goede nooit kan vinden 
Strijken 
Een trage computer 
Dat ik zulke lelijke handen en voeten heb 
Ziggo
Dat ik allang rijk en succesvol had moeten zijn, maar dat ik mijn plannen om dat te bereiken nooit doorzet
Dat de bakker om 3 uur geen brood meer heeft, we werken niet allemaal part time
En dan als klap op de vuurpijl Geert Wilders, maar daar is in twee dagen tijd dan ook alles wel over gezegd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten