zondag 17 november 2013

Keuringsarts

Vrijdag kwam de keuringsarts van de ziektewet langs. Bij binnenkomt irriteerde de man me al mateloos. De eerste woorden van deze man deden al mijn nekharen overeind staan. Zo mevrouwtje schoot wel enigszins in verkeerde keelgat. Ja lieve mensen ik heb me ziek gemeld. Voel me op dit moment nog niet in staat om weer de fulltime job van financial controller 100% uit te voeren. En by the way, het is hoewel overheidsgerelateerd een 150% functie. Nu absoluut geen optie. Om uitleg vroeg de man niet. Aangezien Siem lekker (zijn woorden) in het ziekenhuis verbleef had ik alle tijd om te werken. Of wel de opvang geregeld was voor Siem als hij uit ziekenhuis zou komen. Ja stamelde ik.. maar. Verder kwam ik niet, abrupt onderbroken sprak de ziektewet meneer, dan gaat u maandag weer lekker aan het werk. Voldoende tijd gehad om te herstellen zo te horen en dan heeft u wat afleiding. 

Nu twee dagen later realiseer ik me hoe belachelijk dit is, zou dat de bedoeling zijn van het huidige ziektewet beleid?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten