maandag 11 november 2013

Mazelen 3.0

Wat zijn we toch een nobel volk. Syrische vluchtelingen worden bij binnenkomst in Nederland verplicht ingeënt. We beschermen ons volk tegen polio. Inderdaad een nare ziekte met al even nare gevolgen. Maar hoe beschermen we onze kinderen tegen de mazelen. Oh ja, daar mag je niet over oordelen. Iedereen heeft in Nederland de vrije keus inzake het wel of niet laten enten van zijn of haar kind. Syrische vluchtelingen zijn blijkbaar niet wilsbekwaam. De keus is simpel, wil je Nederland binnen dan neem je een prikje op de koop toe. Geen prik, geen asiel. 

Mazelen is ook een ziekte met nare complicaties en zacht uitgedrukt zijn de lange termijn gevolgen ook niet heel fijn. Zelf ondervinden wij de gevolgen van een mazelen besmetting bij onze kleine Siem nog dagelijks. Siem is besmet geraakt door iemand die gewoon bij ons de afvoer kwam repareren en omdat hij net zijn dochtertje van school had gehaald was zijn meisje erbij. Wij waren allang blij met een loodgieter en wie vraagt er nu bij binnenkomst of hij of zij zijn kinderen wel inent. Ik heb het mezelf al duizend maal verweten. Ik heb alle mensen die hun kinderen om welke reden dan ook niet laten enten al duizend maal van alles verweten.

Ik begrijp gewoon niet dat je als ouder het risico durft te nemen dat je eigen kind levenslang met de gevolgen blijft lopen. Dat je in de eerste plaats niet aan andere kinderen denkt, maar je eigen kind voorop stelt, begrijp ik wel. Dat doe ik ook, dat is de reden dat ik zo boos ben. Mijn zoontje heeft levenslang last van de gehoorschade opgelopen door de mazelen. En dat is dan op dit moment wel een van de minste problemen. De gevolgen die hij levenslang meedraagt zijn indirect het gevolg van niet vaccineren. 

Onze regering beschermt ons tegen polio, maar is niet in staat om binnen de landsgrenzen een vuist te maken. Hypocrisie ten top. En ik, ik weet niet eens meer op wie ik boos ben...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten