zondag 17 november 2013

Sinterklaas

In een onbewaakt ogenblik heeft Pepijn het grote Sinterklaas boek van Intertoys uit de brievenbus gegrist. Ronduit jammer. Vervolgens Sophie ook over de zeik, want zij moet en zal ook nu kijken. Wist ik veel dat dat boek half september op de mat valt. Het duurt nog bijna drie maanden. Nadat het boek vijf minuten in huis is, weet ik het zeker. Dit wordt voor niemand leuk maar het boek moet weg. En wel nu! Twee krijsende kinderen is het gevolg, maar vervolgens geeft het wel weer even 2 maanden rust. 

Begin november, dochterlief komt uit school. Na de discussie wel of niet spelen, heeft ze een nieuw doel. De sinterklaasintocht. Tot nu toe, ze is inmiddels acht, hebben we elk jaar spontaan andere plannen. Gewoon zo min mogelijk over hebben is het credo. Werkt al jaren goed. Maar goed ze zijn nu met z'n drieën geïnteresseerd. Ander onderwerp, snoepjes in de groep gegooid en snel naar huis.

De grote dag, de intocht. Dochterlief gaat met papa op bezoek bij oma. Lekker rustig en ze is het godzijdank even vergeten. Programma gechecked, als ik om half twaalf weg ga, dan ontlopen we de grote intocht in het dorp. Alles strak gepland. Kan niet misgaan zou je denken. Auto geparkeerd, Mees en Floris in buggy(nog even van genieten dat het kan, nu Siem nog in ziekenhuis ligt), Pepijn huppelt vrolijk kletsend naast me. Wachtend bij de lift, is er een hele lieve oma, die vraagt of we ook zo gezellig Sinterklaas gaan kijken. Pepijn kijkt me vragend aan. Nee, lieverd, Sinterklaas is hier niet, die heeft het heel druk. "Oma" stelt mijn kleine man gerust. Hij heeft ook tijd voor jou hoor jongen. Ik begin inmiddels wat ongemakkelijk te schuiven. Haarfijn legt ze uit, dat Sint vertraging had, problemen met boot of paard of whatever. Ik hoor haar al niet meer. Liftdeuren gaan open, Pepijn dolenthousiast, het hele pietenorkest! Top. Vervolgens beginnen ze ook nog te tetteren. Mees en Floris janken. Het kan niet meer stuk, mijn humeur dan. Oh ja, en dan realiseer ik me we moeten ook nog naar huis. Pepijn is niet heel goed met geheimpjes. Sophie gaat niet heel blij zijn. En dat is dan nog maar zacht uitgedrukt. Moet je mee naar  oma, en dat is al niet de meest favoriete besteding van de zondagmiddag. En dan mis je ook Sint nog......

Wanneer gaat hij weer weg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten